Trafikregel

Bara en sak till.

Medmänniskor! Kan vi inte bara komma överens om att vi ser oss för när vi cyklar, går, kör bil eller på annat sätt vistas i trafiken. Jag vet inte hur många gånger jag får tvärbromsa för att bilförare bara tar hänsyn till andra bilförare och inte har en tanke på att cyklister också existerar. Eller hur många gånger jag får tvärbromsa för att andra cyklister väljer att bara kontrollera framfart av andra typer av fordon åt bara ett håll. Ja, ni fattar – vi ser oss bara för, okej? Åt alla håll. Fint.

(Lite onödigt vetande: när jag författade detta fantastiska inlägg i mitt huvud på vägen hem höll jag på att cykla in i en lyktstolpe. Slut på onödigt vetande.)

 

Kommentera

