Fem stycken hemlisar

Jag hoppar också på bloggutmaningen så här oinbjudet och oförskämt. Jag har inte läst Karins Konstgrepps blogg tidigare. Fram tills idag då. Nu var jag tvungen att gå in och läsa och bums lägga till i Reader. Utmaningen kommer alltså från henne och går ut på att man berättar fem pinsamma hemlisar om sig själv. Häng på själv, hörrö! Här kommer mina pinisar:

  1. Ibland när jag är hemma och donar för mig själv låtsas jag att jag har någon typ av dold tv-kamera så att vissa utvalda personer kan se vad jag gör. Alltid är jag ju skitrolig och cool. Är dock ej så psykiskt störd som det låter. Bara lite.
  2. Jag har ätit benmärg som godis en gång i tiden. Jag har alltid varit en sockerråtta. I min barndom hade vi hund och således fanns hundgodis hemma hos oss. Dels sådana där små chokladpluttar som kanske inte var så konstiga att äta själv, men även någon typ av kexinbakad benmärgsgodis. Sådana gnagde jag av kexet när jag var i desperat behov av godis/kakor/socker/whatever. Med kexet följde alltid små smulor av benmärg. Man skulle kunna tänka att det liksom tar bort tjusningen med att få i sig socker – men alltså, nä. Det funkade.
  3. När jag har svårt att sova fantiserar jag. Typ att jag träffar kändisar eller är med i en talk show eller så. Mycket normalt i trettioårsåldern har jag hört.
  4. Om detta är pinsamt eller inte avgör du som läser: jag tror stenhårt på övernaturliga saker. Så pass mycket att jag drar mantrat: ”jag vill inte höra något, jag vill inte se något, jag vill inte känna något” för spökena så att de ska veta att jag är rädd och inte vill bli inblandad i något.
  5. Är en mycket dryg människa när jag har alkohol i mitt system. Vill ha all uppmärksamhet och tycker själv att jag är fruktansvärt rolig och charmig. Höjden av pinsam.

 

Kommentera

