Slut-på-sommarn-ångest? Läs detta!

Nu tycker jag att vi accepterar att sommaren lider mot sitt slut. Så här ser årstiderna ut mer eller mindre varje år. Inga konstigheter. Den här väder- och årstidspaniken man sysslar med i detta land kan bli ganska tröttsam.

För att göra den ofrånkomliga övergång enklare kan vi fokusera på följande punkter:
1. Man slipper rötmånad!
2. Man slipper banan-jävla-flugor!
3. Man slipper pressen att varenda måltid man äter ska vara antingen avancerat grillat eller fräscht italienskt! Köttbullar och makaroner kan vi snart äta helt utan dåligt samvete!
4. Man slipper sitta ute och äta i sällskap med dryga och envisa flugor och getingar!
5. Man slipper getingar! Helt!
6. Man slipper visa sig i badkläder på en daglig basis!
7. Man slipper sitta och känna sig inlåst på jobb när solen gassar utanför!

Ja, ni ser. Jag skulle kunna fortsätta i all evighet. Detta är tjusningen med årstider. Man tröttnar på saker som man slipper under en årstid eller två. Sedan får man bli less på en ny årstid tillräckligt för att glömma bort de jobbiga sakerna med övriga årstider. Så när sommaren kommer igen älskar vi den trots alla nackdelar ovan. Fiffigt värre!

Känner vi oss gladare och mindre panikslagna över sommarens slut nu? Fint!

3 reaktioner på ”Slut-på-sommarn-ångest? Läs detta!

  1. Och exakt hur jädra mycket kan du ha visat dig i baddräkt då inte en enda bild har kommit mig till handa!? … Nej, jag röstar för att ta bort höst och vår helt och hållet. Istället kan vi ha snabba bryt med sexmånadersintervaller avseende vinter och sommar.

    1. Med tanke på den väldigt icke-nöjda inställning jag har till min bikinibeklädda kropp har jag besparat er bilder på detta. Av OMTANKE. Början på hösten är för övrigt skithärlig med träd i sprakade färger och frisk härlig höstluft. Resterande del av hösten kan vi skita i, det håller jag med om. Våren är underbar på slutet, fast då är det egentligen sommar – så okej, vi skippar våren också. Två och en halv årstid behöver dock människan för att överleva. 😉

Kommentera

