Ett inlägg som jag kallar: Splittrade Morgontankar

Tänkte skriva om Gunilla i Svenska Hollywoodfruar, men det känns lite överflödigt. För jag hoppas att ni alla lydde mitt råd igår? Det finns så mycket att säga och samtidigt talar allt för sig själv, så vi lämnar det så.

Jag vabbar idag igen. Väldigt väntat, så inga konstigheter. Golfbollarna är kvar och verkar inte direkt vilja avvika. Vore himla trevligt att veta hur länge det här kan hålla i sig. Jag borde googla på det. Lite synd att jag faktiskt inte riktigt vet vad det är han har, men det är sånt man får gissa sig till. Ja, jag ska släppa det där.

Lite trist är det dock att man inte kan slappna av och se det som att man får några extra lediga dagarna med barnen. Istället känner jag mig stressad och undrar när jag kan gå tillbaka till jobbet. Dels beror det ju naturligtvis på att man känner att man lite sätter kollegor i skiten, dels för att man gillar sitt jobb och gillar att vara där. Dessutom de här lite störda ”är jag föräldraledig/arbetslös?”-tankarna som direkt rör sig i mitt huvud när jag vaknar en vardagsmorgon och INTE ska till jobbet. Min hjärna har lite svårt att släppa det där att jag var föräldraledig i en halv evighet och direkt på det blev arbetslös. Den kopplar varje oplanerad ledig dag till att jag inte har ett jobb längre. Jag får liksom tänka efter på riktigt och sedan berätta för mig själv att ”jo, jag har ett jobb, åtminstone ett tag till och jag är hemma nu pga…”. Känns lite onödigt på något vis.

I alla fall. Nu släpper vi även det. Snart ska vi göra studiebesök på sambons jobb. Han lägger asfalt på gatan bredvid. Oerhört spännande i 5- och 3-åringsvärldar. Rätt fascinerande för en 36-åring också. Lite besviken att bara barnen får åka vält och läggare. Jag då? JAG då?! Men en får vara glad för att man får komma ut. Frisk luft. Eller snarare asfaltsångor. Ändock, bättre än instängd hemmaluft.

 

En reaktion på ”Ett inlägg som jag kallar: Splittrade Morgontankar

  1. Menar du att du inte får åka vält och läggare med sambon??!! Men guuu va taskig han är 😉

    Naturligtvis så saknar vi dig här på jobbet 🙂 Men stanna nu hemma och ta hand om småttingarna. Mängder av glass ska vara bra för halsont. Sköt om er alla.

    Kram kram
    /Marie

Kommentera

