Oh no, she didn’t!

Ibland måste man få ”rasa” över Facebook och saker som försiggår där. För ibland blir man så trött, så trött att man nästan inte orkar vistas där. Fast Facebook är ju ändå kul på sitt lilla vis, så man vill inte sluta vistas där helt och hållet. Därför måste man, som sagt, ibland få ”rasa”. Det tänker jag göra nu.

Vänner, släktingar, annat löst folk – jag tycker om er. MEN. Varför envisas ni med dessa ”bara tjejerna får veta”-statusrader på Facebook?! Jag lovar, det finns inte en kille därute som kliar sig i huvudet och blir galen av att inte få veta.

Nu ska denna ”roliga” lek dessutom öka medvetenheten för bröstcancer. Really? På vilket sätt då, hade man tänkt? Jag kan inte direkt påstå att jag känner att skostorlekar och antal minutrar hårfix tar genast får mig att tänka på att jag borde känna efter knölar i brösten. Eller att någon överhuvudtaget får sig en tankeställare av att läsa ”37 cm och 5 minuter”. Provocerande fjantigt att påstå att det ska öka medvetenhet för något överhuvudtaget.

Och nej, stopp och belägg – kom inte och påstå att det är kul! Det är enbart fjantigt.
F j a n t i g t !
Så vi slutar med det här nu, ok? Inser att absolut ingen* finner det underhållande någonstans, och så går vi bara vidare? Vi säger så, tycker jag. Mycket fint.

Relevant besserwisser-info: Det är inte alls den tiden på året heller för den delen. En månad för tidigt. Oktober är internationella bröstcancermånaden.

——————————————–
* Eller ja, tydligen finner vissa detta underhållande eftersom en hel hög postar dessa statusrader, men om en enda av er har gjort det pga känt sig tvungen för att öka medvetenheten för bröstcancer måste jag nästan avsluta Facebook-vänskapen.

6 reaktioner på ”Oh no, she didn’t!

  1. Hahaha! TACK!! Du har beskrivit exakt vad jag har svurit om för mig själv idag. Ditt inlägg gjorde att jag psykopatfnissade högt på tåget. Inte så charmigt kanske…

    1. Det var bröstcancergrejen som fick mig att skriva inlägget för det gjorde allt så himla mycket mer oerhört. Naturligtvis tror jag ju inte att folk har tagit fasta på just det när de har postat sina cm:ar och minutrar – åtminstone inte majoriteten – men att slänga in det som motivation till att leka leken känns som att idiotförklara folk.

  2. Nu har jag funderat hela dagen på det där.
    Ja, jag tycker hela grejen är lite fjantig också, men jag tycker det är kul att se hur snabbt det sprider sig och alla gissningar det alstrar.
    Rent generellt sett är det bara trams och fjanteri på facebook. Vill man ha substans får man vända sig åt något annat håll.

    Men, MEN, jag tycker faktiskt det är mera fjantigt att förstöra leken för de som leker! Lite som att tala om för små barn att tomten inte finns och att berätta slutet på filmen för den som sitter och följer den spänt.

    1. Ja, smaken är som baken. Jag skrev med glimten i ögat, men det är klart att man ibland missförstås i skrift och att den där glimten inte alltid framgår. Om man på riktigt tycker att det är roligt så borde man inte bry sig om vad jag tycker i frågan, så då borde inte min åsikt förstöra leken heller.

Kommentera

