Lazy Lucy

Jag har den minst produktiva helgen någonsin denna helg. Jag gör fan ingenting. Jo, igår drog jag runt dammsugaren och skurade golven och just det, dammade faktiskt också. Men idag! Sambon far runt på än det ena än det andra. Alltid med barnen i släptåg. Jag fick det ädla uppdraget att söva ena barnet en sväng förut och det var liksom min uppgift för dagen. Det var skitjobbigt. Vi låg i soffan, hon på min mage, medan hon sov och jag tittade på en film. Mitt liv idag, så himla tufft och slitigt.

Dagens sanning är följande: lathet föder lathet. Ju latare dag man har desto latare känner man sig. Lathetsfaktorn idag: ungefär maxnivå. Jag skulle bara kunna vara latare om jag låg raklång på en madrass utan att göra ett skit.

Kommentera

