Leker matblogg

När man bara går hemma och ska hitta på lunch till sig själv och tre hungriga barn, vad gör man då? Jo, man plockar fram lite rester efter fredagens tacos (köttfärs, alltså), ett paket bacon, en grön paprika, krossade tomater och vitlök. Sedan geggar man ihop allt det i en stekpanna, saltar lite, pepprar lite. Till denna kulinariska härlighet serveras med fördel snabbmakaroner. Gör inte som jag alltid gör, dvs. sätt dig inte och läs några bloggar medan makaronerna kokar. De heter ju inte snabbmakaroner för intet liksom.

Det var ungefär en person som gillade maten – jag. Men så gillade jag den skitmycket också, så det vägde ju lite upp barnens icke-gillande. Med lite ketchup och bortplock av diverse ingredienser (tomatklumpar och paprika) fick jag i barnen maten också.

Bjuder på en bild av resterna som fick åka in i kylen. Sambon kommer gilla den här maten också. Känner mig så snäll som sparar lite åt honom.

20110919-115635.jpg

Kommentera

