Gammal som gatan goes tuffing

Idag har jag kombinerat träning på att vara mera röd med träning på att vara bestämd på cykeln. När jag skulle cykla hem från jobbet var det tydligen dags för nollning. Ett gäng killar sprang halvnakna runt i en rondell och brölade. De personer som tyckte att det här var en alldeles förträfflig underhållning stod i en megaklunga mitt i en gång- och cykelväg. Den jag använder för att komma till och från jobbet.

Jag var så där duktig som man ska vara och började plinga hejvilt med min ringklocka. Pling, pling, pling, pling! Verkligen PLINGADE skitmycket. Cirka tre personer flyttade på sig. Det var inte direkt någon typ av tjutande siren eller dylikt där som överröstade mitt enträgna plingande, så jag höll på att faktiskt cykla IN i personer som jag tog för givet skulle kliva åt sidan (eftersom man behövde vara ungefär döv för att inte höra att jag kom). Så jag fick ropa personen i örat: URSÄKTA! Han ba: men gud, finns det andra människor här i världen? Mitt på en cykel- och gångbana? Dra mig baklänges!

När jag väl kom förbi blev jag snudd på påsprungen av ett gäng tjejer som liksom bara glömde bort att det är en CYKEL- OCH GÅNGBANA och att det FAKTISKT KAN KOMMA FOLK SOM ANVÄNDER CYKEL- OCH GÅNGBANAN SOM… tja, jag vet inte… EN CYKEL- OCH GÅNGBANA kanske? Fick gira till och höll på att ramla.

Som jag surade över detta hela vägen hem!

Och nu undrar ni – på vilket sätt var du röd, sa du? Jo, för att jag sa riktigt högt (med blicken ner i backen iofs, men oviktig detalj) att det vore ju jävligt trevligt om folk kunde flytta på sig. RAK KOMMUNIKATION. I did it. Och så var jag ju lite tuff på cykeln där, eftersom jag plingade och liksom krävde min plats. Jag börjar bli så himla bitchig och tuff!

 

2 reaktioner på ”Gammal som gatan goes tuffing

Kommentera

