Nu funderar vi lite över genus!

Jag vill skriva tusen saker om detta, men jag har inte den tiden jag skulle vilja lägga ner på ett sådant inlägg. Skulle jag skriva nu blir det ett hafsverk och ämnet är värt eftertanke. Därför länkar jag helt enkelt till Lady Dahmer. Hon skriver om feminism och om genustänk på ett fantastiskt bra sätt. Jag ska, helt ärligt, erkänna att jag tidigare har missförstått syftet (med feminism och genustänk) på många sätt tidigare. Ni vet, ”jamen, vadå? Ska alla gå runt i gråa särkar och vara könlösa?”, ”det ÄR ju faktiskt skillnad på kvinnor och män!” och ”hur stor betydelse kan en färg ha egentligen?”. Och helt sanningsenligt har jag känt att jag inte riktigt orkar sätta mig in i det. ”Amen, spela roll!”-mentaliteten, ni vet.

Men nu förstår jag äntligen! Polletten bara trillade ner när jag läste Lady Dahmers blogg (och följde Flashback-konversationen om den feministiska facebookgruppen). Så läs henne! Och läs gärna tråden på Flashback (länk i inlägget jag har länkat till), för den är helt sanslös! Och skrämmande på så många plan.

2 reaktioner på ”Nu funderar vi lite över genus!

  1. Flashback är skrämmande på många sätt. Jag hänger där rätt mycket och måste hela tiden intala mig att medlemmarna där INTE representerar Sveriges invånare i stort. Men jag blir ändå mörkrädd över att det finns så många människor med så vridna, idiotiska, hatiska och helt enkelt korkade åsikter. Samtidigt är Flashback fantastiskt på samma sätt, så det hänger väl på vilken tråd man är i för tillfället …

    Sv: Jävlar. Har inte hört talas om det men jag googlade innehållsförteckningen nu och huvudingrediensen är ju mineralolja. Bland de andra träffarna var en massa folk som skrev att de använder det hela tiden och att det är bäst. Vad ledsen jag blir :/

    Och tack så mycket!

    1. Jag har inte ens vågat registrera mig på Flashback för jag skulle inte kunna hålla mig från att sitta och läsa idiotiska trådar. Ungefär som med Familjeliv.se.

      Ja, himla synd att så många tror att Carmex är en mirakelsalva när det egentligen är DEN som ser till att man måste fortsätta använda den.

Kommentera

