Mmmm, minusgrader!

Här sitter jag invirad i en filt med en brasa i kaminen (preparerad av den där karln i huset igår kväll, eftersom jag är urusel på att tända brasor) och tända ljus på bordet. Det är minusgrader ute. Jag får säkert äta upp det senare men jag älskar det! Brasan, ljusen och minusgraderna.

En tanke om brasor bara: om det börjar brinna oavsiktligt, då tar det cirka noll minuter för ett helt jävla rum att bli övertänt. När man verkligen anstränger sig för att få några få vedträn att ta eld – då är det helt jäkla omöjligt?! Förklara det för mig någon. Och ja, jag vet rent teoretiskt hur man preparerar och tänder en brasa. Det är inte där felet ligger. ÄNDÅ GÅR DET INTE!

Jag kanske bara behöver mera träning? Hursomhaver – minusgrader, ni är så välkomna!

2 reaktioner på ”Mmmm, minusgrader!

  1. Instämmer och medhåller i hela resonemanget.
    Jag är också helt värdelös på att tända eld på vedträn. Min fru (gissa hur högt på skam-o-metern det är) brukar få sätta eld på brasan och sedan kan jag mata den…

Kommentera

