Rafflande avslöjande

Okej, så här är det. Min sambo har ett namn. Tro det eller ej. Jag tänker sluta kalla honom för ”sambon”. Inte bara pga, men bland annat pga att jag har läst båda här och där att folk stör sig på att man kallar sin samboende partner för sambon. Varje gång jag ska nämna honom i bloggen stannar jag upp och vill formulera mig på ett annat sätt. Det är ju himla fjantigt eftersom han faktiskt har ett namn som det går jättebra att använda. Men så blev jag så där fundersam över om jag ska kalla honom för hela hans förnamn eller vara lite kryptisk med en initial bara. Jag har otroligt stora bekymmer, som ni märker. Det här att vara jag, så jäkla kämpigt!

Nu har jag kommit fram till följande: I give you – min sambo!

3 reaktioner på ”Rafflande avslöjande

  1. Haha jag förstår precis, kan också klura på helt oväsentliga saker i evigheter. Men M är väl bra?! Lite kryptiskt men mycket, mycket personligare än sambon, ändå.

    Jag blandar hejvilt på min blogg, bokstäver och hela namn och hit och dit. Slängde upp mitt efternamn också i headern för ett tag sen, oklart vad jag tänkte med det egentligen. Mest ”jag får väl stå för det jag skriver helt enkelt”. Det är inte helt lätt det här med bloggar jämt alltså.

    1. Ja gud, det här hur anonym eller icke-anonym man ska vara. Jag har så himla länge bara (mig veterligen) haft läsare som känner mig. Det ställer till det lite för mig, den här insikten att bloggen faktiskt kan hittas och läsas av vem som helst. Jag ba: men gud, är min datas internet lika som alla andras?!

Kommentera

