Sak jag blir trött på:

När folk ska leka besserwissrar och påstå att det finns musik med kvalitet och musik utan kvalitet. Det finns tycke och det finns smak, säger jag. Och som vi alla vet är både tycke och smak som en bak osv osv.

Att musik där upphovsmannen har våndats och gråtit en tår eller två vid skapandet har gjort ett bättre verk än upphovsmannen som slängde ihop sin låt på två minuter. Så kan man väl för bövelen inte säga. Beauty is in the eye of the beholder eller ear of the beholder snarare då. Inte konstigare än så.

Annan musikrelaterad sak jag blir trött på: alla som gillar Håkan Hellström är genier, alla som gillar Takida är IQ noll kokosboll. Exempelvis. Det här att musiksmaken ens säger ett skit om hur man är som person. Att man dessutom är någon slags förtappad förvirrad själ om man har ”blandad musiksmak” och inte kan placera sin smak i en enda musikgenre. Att det på något sätt gör en ointressant som person. En ”blah blah”-person.

Jamen, ni hör väl så befängt!

 

5 reaktioner på ”Sak jag blir trött på:

  1. Så att jag lyssnar på Takida, älskar Iron Maiden och Metallica – det måste betyda att jag är en människa med mörkt och ont inre och IQ cocosboll alltså 😉

    Nu har vi nog ett nytt diskussionsämne i fika-soffan på jobbet i morgon 🙂

  2. Jag är en sådan där som gillar all möjlig musik och trivs ypperligt med att lyssna på Rixfm där det spelas blandad musik och det har jag blivit mer eller mindre idiotförklarad för av vissa med ”finare” smak. Kan tillägga att jag hade en hel uppsjö av ”blandband” på kassett på det ljuva 80-talet. 🙂

Kommentera

