Hej WordPress-besökare!

Jag förstår inte riktigt varför men det dräller in besökare via WordPress.com. Igår 200 besökare. Lite färre idag, men ändock en bunt med besökare. Man klagar ju inte, men man undrar varför. Och svaret verkar jag inte få hur mycket jag än surfar runt på WordPress.com för att se om min blogg ligger på startsidan eller något sånt.

Ja, det jag skulle skriva om detta var att det drällde in besökare och så var mitt översta inlägg ett icke-inlägg med menlöst babbel. Hello, goodbye.

Därför tänker jag ersätta det inlägget med… det här icke-inlägget med menlöst babbel om att det kommer in folk och läser menlöst babbel. Det var ju väldigt fiffigt tänkt av mig. Ja. Hello, goodbye då.

2 reaktioner på ”Hej WordPress-besökare!

  1. Japp, jag har sett precis samma fenomen – besökarantalet gick successivt, med början den 18:e, under tre dagar upp för att vända på tidigare okända höjder och verkar därefter avta igen. Hänvisande sida är WordPress.com, så något är det nog de har gjort. Har för mig att jag sett även andra reflektera över samma sak.

    1. Ja, det skumma är – som Essa uppmärksammade mig på – att man inte ser de besökarna i statistiken för själva startsidan eller enstaka inlägg. Och när jag kollar Statcounter är dessa hundratals besökare inte ens med överhuvudtaget. Mycket, mycket märkligt!

Kommentera

