Hej, otacksamhet är mitt mellannamn

Men alltså, missförstå mig rätt nu. Läsare är ju kul. Läsare är ju en förutsättning för att man ska vilja fortsätta blogga överhuvudtaget. Men det här med besökare. Folk som tittar in och aldrig tittar in igen. Sådana som det fullkomligt dräller in från WordPress.com. Femhundra besökare idag. Jo, det kan ju hända att någon enstaka faktiskt tittar in och tittar in igen av dessa som hittar hit via WordPress.com men jag doubtar det highly, s.a.s.

Det kan tyckas att jag bara sitter här och låtsas bli irriterad för att få berätta om det, men gud, så detta ojämna stör mina statistikgalna ögon! Ena dagen 70 besökare, andra dagen 600, nästa dag 50, ännu nästa 400. Fattar ni staplarna och hur de stör symmetrin? Klart det är roligt om många läser, men jag ligger hellre på en jämn, stadig låg siffra än de här oförutsägbara tokstaplarna.
S Y M M E T R I N ! Gah!

4 reaktioner på ”Hej, otacksamhet är mitt mellannamn

  1. Och jag tänker att ”Oj då! Ska man hålla koll på sånt också (hur många som läser alltså)?! Jag vet knappt hur man gör det tror jag! 🙂

    1. Nej, man ska inte hålla koll på sånt. Egentligen. 😉 Fast jag kan roa mig i evigheter med att sitta och kolla statistik (statcounter.com). Men det som stör mig är det här stapeldiagrammet som man ser direkt man går in på kontrollpanelen här på WordPress. Den måste ju du också ha där?

      1. Ja, jo, en sån har jag (tydligen). 🙂 Min ser ut ungefär som din. Vissa dagar är oförklarligt skyhöga jämfört med snittet. Undrar varför? Kolla – nu har du ju smittat mig!!! ;-D

Kommentera

