Kropp & Knopp

Jamen, okejrå. Jag gör väl en lista då. Denna är hittad hos både Karins Konstgrepp och ”Försök att inte se så snygg ut”.

Längd: 158 cm
Vikt: Typ 50 kg. Och innan ni ba: ”men guuuud, vad lite!” – observera längden. Det är inte lite alls. 
Hårfärg: Tvärblond. Min naturliga hårfärg däremot är den där matta, grådaskiga råttfärgen.  
Ögonfärg: Blå/grå.
Fräknar: Några få på näsan. De bara dök upp ett år och jag hurrade och jublade. Men de slutade föröka sig efter femte pricken.  
Bästa kroppsdel: Ingen specifik kroppsdel så, men jag gillar att jag har former. Även om jag gnäller över överflödiga kilon och fett som väljer att lägga sig på lite fel ställe. Jag föredrar ändå att den kropp jag har nu jämfört med den utmärglade kropp jag hade en gång i tiden.
Sämsta kroppsdel: Ryggen, eftersom den trilskas.
Ärr: Kan inte komma på ett enda ärr just nu, men naturligtvis finns de där. På knän och sånt. Men inget som är förknippat med en spännande berättelse, så vi kan skippa den här punkten.  
Tatueringar: Inte en enda.  
Piercingar: Två. I öronen. Jag är väldigt crazy på det viset.
Sjukdom: Ingen jag vet om.
Brutna ben: Ja, hittills inga. Men nu har jag ju svarat på den här frågan så då händer det väl snart.  
Fobi: Hajar. Sjukdomar (allvarliga sådana då).
Tvångstanke: Ungefär som Karin har jag de där tvångstankarna om att kasta mobilen i ån, säga/skrika opassande saker i känsliga situationer, ”testa” att kliva ut framför en körande bil osv osv.
Rädsla: Här får jag härma ”Försök att inte…” – jag är livrädd för cancer. Att barnen, sambon, jag, övriga ska drabbas.
Kroppsligt partytrick: Jag partytrickar inte direkt. Om det inte räknas som partytrick att man pratar skithögt och är allmänt dryg. För party är väl per automatik att likställa med alkoholpåverkad, eller?
Bästa känsla: Det här kommer låta hur tråkigt som helst, men nöjdhet. När man aaaah:ar och liksom känner att man är på rätt ställe med rätt personer eller välkommet ”ensamvarande”.
Bästa fysiska känsla: Små barnarmar som riktigt kramar.

Kommentera

