Småspöken

Förresten, småttingarna är bjudna på halloweenparty i eftermiddag. I detta nu har de åkt med deras pappa till Barnens Hus för att köpa utstyrslar. Jag har tagit på mig lite av hysteriska hollywoodmammerollen och tänkt på deras utstyrslar till och från hela veckan. Och nu får jag inte ens vara med och bestämma! Jag gråter lite inombords.

Dock får jag äran att sminka de små liven. Om de inte bestämmer sig för att ha masker på sig. Snälla, säg att de inte köper masker!

2 reaktioner på ”Småspöken

  1. Förstår hur du känner…minns när sonen var liten och skulle klä ut sig till skolan. Jag fixade och grejjade, och sminkade. Det var ju skitkul! Tror nästan jag tyckte det var roligare än han…men han gick stolt iväg som häxa, spöke och bödel till skolan under de åren, så lite kul var det nog 🙂

    1. Ja, det är ju jätteroligt! Tyvärr fick ju barnen heltäckande dräkter nu som inte krävde någon insats från mig. Jag fick sminka pumpor på deras händer, men de försvann rätt fort.

Kommentera

