Ska vi fundera lite på mitt hår?

Jag kom ju på snilleblixten att kamma (nåja) håret åt andra hållet, dvs. byta sida på benan. Från en snedklippt lugg med kortkort hår i början (ni ba: va?) har jag nu en till synes hellång snedlugg (ni ba: ?? och jag ba: håll tillgodo, det är allt ni får). Summa summarum är i alla fall att jag numera är nöjd med min frisyr på utväxt. So far so good.

Nu börjar jag däremot bli less på den här tvärblonda färgen. Så! Ska man färga lite ljusbrunt kanske? Med risk för att bli riktigt mörk med tanke på megablekt hår? Jag vill inte ha mörkt hår igen. Tänker bara att det här platinablonda gör sig bäst på kort hår och nu när håret ska bli längre kanske det skulle passa med en lite mörkare nyans?

Vad tror ni?

4 reaktioner på ”Ska vi fundera lite på mitt hår?

    1. Ja, gudarna ska veta att jag har kämpat för att bli blond igen efter tusen miljarder år med svart hår. Vore kanske helt idiotiskt att gå åt det mörka hållet igen?

      1. Man kan ju ha lite mer gyllenblont (stavas det verkligen så??) om man vill. Liten ton åt det röda menar jag. Att bleka det så där nästan-vitt sliter ju på håret och ska du ha längre hår är väl risken att det blir lite svinto-liknande annars.

        1. Jo, det är sant. Mitt hår är redan svintoliknande pga en incident med en plattång som var stekhet. Jag får inte bli för röd… eller jag vet egentligen inte. Har bara fått för mig att jag inte passar i rött hår. Men det finns ju säkert någon nyans som passar mig, så klart. Och du föreslog inte rött hår, så jag vet inte varför jag snöade in på det. Hursomhelst, ingen dum idé. Jag skulle kanske kunna slinga håret i lite olika blonda färger? Eller bara skita i det och köra på tokblont ett tag till? Gah!

Kommentera

