”Jag kan ta ditt ansökningsnummer eller Twitternick, tack”

Sak jag tänker ungefär fyrtiotusen gånger per arbetsdag (pratar i telefon for a living som ni kanske vet vid det här laget): ”undrar om jag vet vem det här är på nätet?”. Ni vet, på Twitter och så.

Jag har hittills aldrig varit med om att jag har känt igen någon. Å andra sidan är det svårt att känna igen någon som använder sig av ett hyfsat anonymt nick, så jag vet inte hur jag tror att jag ska kunna upptäcka det.

På något sätt mer sensationellt (för mig) att upptäcka att man pratar med en ”nätperson” än med en kändis. Pratar ganska ofta med kändisar (obs! blygsamt skryt). Eller ofta och ofta, men det händer då och då. Men man skulle kunna säga att nätfolket är mina kändisar.

Kommentera

