Partäj!

Vet ni då? Jag ska på fest på fredag! En av mina två årliga fester. Förstår att det låter alldeles förfärligt sorgligt och trist i andra mer partyvanas öron. Men vet ni vad? Jag har liksom gjort det där med fest varenda helg, fest varenda dag, fest fest fest tills FEST var det enda ordet man kunde uttala. Ungefär. Det är så himla ”sent nittiotal, tidigt tvåtusental” för mig, firstårni.

Nu är man så där trött av sig och tycker att fester kräver så himla mycket och lägger beslag på en massa energi som jag liksom gärna vill ha själv. Det är inte värt det. Det ÄR banne mig inte det! För vet ni vad som händer med en efter alkoholintag när man blir äldre? 1) Man blir avgrundstrött. Inte bara dagen efter, utan i en hel jävla vecka! Fattar ni hur ovärt det är? 2) Man får ångest. Ni vet när man är ung och dum/glad, då skrattar man bort de där pinsamma sakerna man har sagt och gjort. När man är gammal äter de där pinsamma sakerna upp en inifrån. Man blir folkskygg i minst en vecka, vill skriva offentliga ursäkter i lokaltidningen alternativt emigrera permanent till andra sidan jorden. Eller ännu hellre – rymden.

Det. Är. Inte. Värt. Det. Inte någonstans!

MEN! Det är lagom att genomlida detta cirka två gånger per år och nu är det alltså dags igen! Det ska bli skoj.

Kommentera

