OBH Nordica Wellness

Jag är ju Buzzador som ni kanske redan vet vid det här laget. Att vara Buzzador (för er som inte vet) innebär att man får möjlighet att anmäla sig till kampanjer där man får prova olika varor och tjänster ”i utbyte mot” att man bloggar, facebookar, twittrar osv om varorna/tjänsterna. Riktigt skoj, måste jag säga.

I alla fall. Just nu håller jag på att testa OBH Nordicas Wellness-paket innehållande en massagedyna, en massagegrej man håller i handen, en spikmatta och en undervattenslampa.

Ovan ser ni massagedynan, massageapparaten (varför har ordet sån… tvetydig klang?) och spikmattan (den är alltså platt och är således ihoprullad på bilden).

Så här tycker jag:

Massagedynan (Shiatsu massagedyna):
U n d e r b a r ! Massagen man får av dynan sker via två kulor i olika storlekar som roterar i ett visst mönster, först uppför ryggen och sedan nedför. Det finns tre program – Lower, Upper och Full. Man kan även välja att sätta igång värme. Mycket behagligt.
Det enda jag saknar är en möjlighet att själv välja att fokusera på ett mindre parti på ryggen. Exempelvis går programmet Lower ända upp till skulderbladen på mig (kort i rocken) och jag skulle gärna vilja ha ett program som enbart tar nedre delen av ryggen.
I övrigt är massagen otroligt kraftfull för att vara en dyna. Det kan stundtals göra ont, fast på ett behagligt sätt. Jag är helnöjd med dynan och rekommenderar den helt klart! Pris i butik är runt 2 900 kronor.

Spikmattan:
Ja, spikmattan är som vilken spikmatta som helst. Jag är lite överkänslig tror jag och har svårt att ligga med bar hud på spikmattan. Det löser jag dock med en tunnare tröja på kroppen och då funkar det hur bra som helst. Riktigt skönt och avslappnande! Dessutom blir man varm som tusan. Pris i butik: cirka 500 kronor.

Massageapparaten (Wet & Dry massageapparat):
Den här är jag inte jätteförtjust i. Massagen i denna apparat går ut på vibrationer. Inget nytt under solen, om en säger. Jag har tagit med den till jobbet och låtit mina kollegor testa och många av dem uppskattar den. Helst när någon annan håller i den. En funktion jag inte har testat är att använda den i badet eller duschen. Kanhända är det mera behagligt då. Jag hade hellre sett en liknande massagefunktion som hos Shiatsu-madrassen, med roterande kulor som tar i lite mera.

Sist och faktiskt minst: Spa light. Den lilla undervattenslampan.

Den fästes med hjälp av sugpropp på insidan av badkarskanten och lyser upp vattnet med blåaktigt ljus. Otroligt mysigt faktiskt. Men man behöver nog fler än en lampa för att få lite mera effekt och spa-känsla. Pris i butik: 99 kronor.

Vill du också bli Buzzador?
Klicka här om du vill läsa mera!

Kommentera

