Status idag

Ok, det är inte skitsynd om mig. Armen börjar komma tillbaka, tack gode gud. Men det här att sitta och tänka på värsta scenariot, ”tänk om” och hur det faktiskt hade kunnat gå. Nu ramlar ju folk nedför trappor varje dag utan att något värre händer än att de får lite blåmärken. Å andra sidan finns det de som snubblar på en liten sten och inte klarar sig. Sån otur hade jag ju i alla fall inte. Den här gången.

2 reaktioner på ”Status idag

  1. Men jo, man får ändå säga att det är skitsynd om en när man ramlat ner för en trappa! Fy fasen alltså.

    Jag har gjort det två gånger, ena gången fick jag ont i axeln och råkade hålla andan i väntan på att den där akuta smärtan skulle lägga sig, och då svimmade jag. Sen hann jag bli medvetslös och sluta andas en liten ministund innan jag kom tillbaka igen. Min lillebror hann tro att jag dog. Observera att jag inte svimmade av fallet, utan av att jag själv höll andan. Smart liksom!

    Tycker du verkar sköta dig bättre efter din ramling.

    1. Oj! Ja, jag råkade bli förbannad efter fallet och var fullt upptagen att vifta bort omtänksamma människor. Sen gick jag in på en toalett och grät. Mest av chocken, antar jag.

      Jag tyckte så himla synd om mig själv i lördags, för jag är galet rädd för att göra illa mig på riktigt. Så det var det enda jag kunde tänka på – vad som kunde ha hänt. Rätt irriterande att det hände när man hade druckit lite, för alla tar det som en fyllegrej. Det. Var. Inte. En. Fyllegrej!

Kommentera

