Ok, nu ska ni få höra

Det är inte så att jag har värsta bomberna till tuttar, men jag har inte direkt jättesmå heller. Jag skulle nog säga ganska normalstora. Jag misstänker starkt att jag inte är ensam om att ha den storleken jag har på bröna, om en säger.

Så varför – VARFÖR – får man känna sig som en abnorm avvikelse när man försöker köpa bh:ar hos de billigare kedjorna? Exempelvis hos H&M. Det är ett ganska välkänt faktum att de flesta kvinnor använder för små storlekar på sina bh:ar. Man underskattar storleken på sina behag, helt enkelt. Eller ja, själva booben då, omfånget däremot har vi en tendens att överdriva (how surprising liksom). De flesta vet ju även om att man rekommenderar en större kupa och ett mindre omfång för att få till den bästa storleken.

Hursomhaver. Borde man inte då, som tillhandahållare av just bysthållare, inse att kupstorlekarna på bh:arna bör gå högre upp i storlekarna? Att sluta på C-kupa? Och i ytterst sällsynta fall tillhandahålla D-kupa? Really? Varför ska man behöva gå till en specialaffär och punga ut med en halv förmögenhet bara för att man vill ha bokstaven därefter? Det är ju inte som att man är Ice T:s fru direkt. Och det är ju inte så att de får använda en alldeles speciell maskin för att tillverka dessa vidunder till bh:ar. Jag kan sätta en slant på att väldigt, väldigt många kvinnor skulle behöva E-kupa utan att de vet om det. Men hur ska de kunna veta det om det inte finns E-kupor att prova förutom i specialboutiquen som man blir ruinerad av att bara kliva in i?

Det är så märkligt, det här. Är det ingen som har upptäckt att alla bh:ar till bra priser bara är till för dem med liten byst? Den enda kedjan med humana priser som har fattat detta är KappAhl. Därför handlar jag bara bh:ar på KappAhl numera. Fast de är ju ändå lite tröga på så vis att de bara säljer enstaka modeller upp till E.

Nä, upp till kamp! No more diskriminering av normalbystade!

4 reaktioner på ”Ok, nu ska ni få höra

    1. Helt ärligt är jag in på Lindex cirka en gång i kvartalet pga långt dit för mig. Men då tittar jag aldrig på underkläder. Det är ju dumt. Ska absolut kolla deras sortiment nästa gång (typ mars nästa år eller så). 😉

  1. Hm, aldrig tänkt på! (Sa B-kupan 🙂 Hehe,)

    Men jag gillar också Lindex BH:ar! Tycker de ser ut att finnas i många storlekar, men har ju inte kollat sådär galet noga. Finns iaf ett märke på Lindex som heter Cream, de är bra!

Kommentera

