Busted!

Jag ska på firmafest ikväll. I Stockholm. Inte direkt nästgårds, om en säger. Det innebär ju en längre bussresa som jag har tänkt förgylla med en och annan öl. För att slippa stressa in på Systemet på lunchen passade jag på att ta med mig öl hemifrån. De fick däremot inte plats i resväskan, så jag fick bära dem i en kasse. Hetsigt och jäktligt som det var hade jag inte tid att planera att gömma och linda in flaskorna, utan tog en vanlig kasse från Systemet. Inte direkt det smartaste om man vill vara lite diskret. Jag skulle ju ändå lämna barnen på förskolan liksom.

Lyckades ändå dölja kassen riktigt bra med hjälp av barnens överdragsbyxor och ryggsäckar. Så som saker alltid är, var det rejäl anhopning av föräldrar och barn när vi kom till dagis. Eller okej, det var två föräldrar och tillhörande barn, plus personalen då. En i personalen uppmärksammar min resväska och frågar om jag ska ut och resa. Femåringen passar då på att högt och ljudligt informera om följande:
”MIN MAMMA HAR ÖL MED SIG!”.

Det känns ju helt normalt och så att ha med sig öl när man lämnar barnen på dagis och är på väg till jobbet. Helt normalt.

 

Kommentera

