Listan som inte är en adventskalender: Ämne 1

Berätta om dig själv
Lever ett otroligt rafflande liv med M och tre barn. Är anställd av staten och trivs alldeles förträffligt med mitt jobb. Just nu deppar jag över att min tillfälliga anställning snart är över och har inlett en sk. sorgeperiod. Min högsta önskan förra året var att få tillsvidareanställning. Det infriades ju inte. Oj, nu måste vi deppa över det en stund.

[…]

Ja, hursomhelst. Jag älskar det skrivna språket, älskar språk överhuvudtaget. Om jag hade obegränsad mängd pengar skulle jag bara plugga språk. Oavbrutet. Skulle lära mig precis alla språk i hela världen. Förutom språk är det roligt med kläder, smink, Twitter, bloggarna, andras bloggar, internettet överhuvudtaget. Barn är ju också roliga, speciellt mina.

Jag är yngst av fem syskon. Mina föräldrar är fortfarande gifta. Jag bor i en liten stad i mellersta Sverige och älskar det. Är i själ och hjärta en småstadsmänniska och trivs ej i storstäder. Om jag inte får shoppa, det vill säga. Det är ungefär det enda storstäder är bra till, om en säger. Man är ju gammal nu och orkar ej roa sig. När jag roar mig är jag skrikig och dansar mest hela tiden. Älskar att dansa. Och skrika. Som ni förstår är det ganska jobbigt.

3 reaktioner på ”Listan som inte är en adventskalender: Ämne 1

Kommentera

