One goes aggro

OBS! –> VARNING FÖR UTBROTT <– OBS!

Inte det mest idealiska humöret för att avsluta året. Känner att jag mer och mer tappar tron på mänskligheten. Folk alltså. F O L K ! Det är som att allt jag stör mig på hos andra (är ju perfekt själv, som ni förstår) har kulminerat och landat som en stor spya i knät. Eller så är jag bara överkänslig just nu. Känner ett stort stort agg mot folk . Hur insnöade och rent ut sagt dömma i hövve vissa är. Inga nämnda, inga glömda. Nejdå, jag är visserligen trött på folk, men mest på den stora massan och inte på specifika individer. Även om undantag finns.

Hej och hå. Hängslen och livrem.

Ibland vill man skrika och ruska om folk som inte verkar fatta ett skit. Bara vråla rakt i örat tills poletten trillar ner. Men en tvivlar ju. På vissa kommer aldrig poletten trilla ner. Den bara sitter där i vägen och förstör. Vill skriva långa, tråkiga inlägg om saker jag tycker är viktiga men som denna blogg egentligen inte alls är avsedd för.

En gemensam faktor för de flesta saker jag stör mig på just nu är att ingen jävel tänker på barnen. Tänk för i helvete på barnen! På vad ni förmedlar, på vad ni lär ut, på vilka spår ni sätter i dem, på vad ni vill att de ska ha för förutsättningar i livet. Använd huvudet och tänk, folk! På mer än hur det alltid har varit, hur ni alltid har tyckt och tänkt, hur ni tänker i er insnöade lilla värld. Tänk på mer än att vinna menlösa ”humoristiska” poäng. Tänk på vilken värld ni vill att era (och andras för den delen) barn ska födas till och växa upp i. Tänk på att till och med du bidrar till att saker tamigfan aldrig förändras.

Jag är galet jävla skittrött på att vissas attityder. Åsikter som ärvs snarare än tänks fram på egen maskin. Saker som bara accepteras som sanning utan minsta lilla kritiska tänkande. Och ännu värre – självutnämnda Upplysta Människor som inte är ett dugg jävla bättre.

Men hur värt är det att ranta om en massa som ingen annan än jag egentligen vet vad det handlar om? Orkar inte ge er mer än så här och antar att ni inte vill höra heller.

Jomen, gott nytt år på er.
Mvh
Möcket_perfekt_männischa

 

 

2 reaktioner på ”One goes aggro

  1. Känner igen mig i ditt utbrott….ibland vill jag bara klaga av mig på saker jag stör mig på när det gäller FOLK, men vill inte göra det i bloggen egentligen, fast å andra sidan kanske det skulle vara lite bra… att man får klaga av sig, sen är det bra med den saken. Men jag antar att det skulle kunna bli världens liv om någon tar åt sig, och jag vill ju inte trampa folk på tårna….så jag jag håller tyst, när jag är på det där humöret.
    Man kanske skulle starta en anonym klagoblogg 😉

    1. Jag har startat sådana flera gånger om. Men det slutar med att jag klagar lite mera övergripande här istället. Fast risken när man klagar i bloggen är ju att fel personer tar åt sig och de man ev. hoppades skulle ta åt sig, tar inte åt sig alls. Nu var inte just de här inläggen menade att någon specifik person skulle ta åt sig av, utan bara något jag kände att alla kan behöva tänka lite mera på. Men ändå, förstår att du tänker som du tänker. 🙂

Kommentera

