Energipåslag, tack!

Det här året har inletts med en tröttma som är helt galen. Vill lägga mig och sova direkt jag kommer hem från jobbet , men när barnen väl har somnat måste jag få sitta och vara för mig själv en stund för att inte bli knasig på riktigt. Inte pga barnen förstås utan för att jag är för trött för att orka all social kontakt som blir under en arbetsdag. Om jag vore Simsfigur skulle min sociala kvot ha slagit över på rött åt andra hållet, om en säger. För mycket av det goda, helt enkelt.

Ingen idealisk start på året, med andra ord. Det är därför jag är lite tyst i den här bloggen.

4 reaktioner på ”Energipåslag, tack!

  1. Förstår precis hur du känner det. Jobbade i blomsteraffär för många år sedan (gud vad gammal jag känner mig nu då…) och där var det till att vara social hela dagarna vare sig man ville eller ej, med både snälla och osnälla kunder. Sådär runt jul fick ju alla tokspel och skulle överdosera i blomster och då blev man rätt trött efter en arbetsdag. Jag gillar ju att vara social jag också men det får liksom inte gå till överdrift. 😉

    Kram!

  2. Det är samma sak här…jag är sååå trött om kvällarna och somnar ofta i soffan tidigt. Det måste bero på den här eviga hösten vi har haft hittills i vinter :/
    Min blogg är helt öde och jag är tom i skallen.

    1. Ja, inget roligt som inte har något negativt med sig. 😉 Lite sömn på det här så, så blir det nog bra. Jag har vänt helt och hållet på dygnen (för att vara jag) och sitter uppe på tok för länge på kvällarna. Skärpning, helt enkelt.

Kommentera

