Bju’r på en lista!

Pga brist på inspiration och motivation snor jag en lista av Just another fucking blog-Linn. Vet dock inte om jag kommer orka fylla i alla frågor (61 stycken!), men det blir som det blir.

1. Hur gammal är du om fem år?
42 år. Konstigt nog tycker jag att det låter skitgammalt, medan jag annars är helt ”65 är väl ingen ålder!”. Skillnad på olika tydligen.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Mina kompisar E och S. [Infoga internt kommentar: vill skämta skämt här som jag avstår från, E och S – you know what I mean]
3. Hur lång är du?
Inte lång alls. 158 centimetrar.
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
The Holiday på trean i veckan.
5. Vem ringde du senast?

Minns inte pga ringer inte till folk. Det som inte kan sms:as är inte värt att säga. Min filosofi.
6. Vem ringde dig senast?

M, dvs hanjagbormed.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
”Hej, vi kanske kan komma förbi i helgen o du har tid? Tänkte på det där med kläderna åxå”. Insåg just att jag inte har svarat på det sms:et. Även blogglistor kan vara till hjälp ibland.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Se svaret på fråga 5. Jag tackar gudarna för sms och allt den funktionen har tillfört mitt liv.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

De är gifta. Still going strong.
10. När såg du senast din mamma?
På juldagen? Jag och minnet…
11. Vilken ögonfärg har du?
Blågrå.
12. När vaknade du i dag?
Första gången: 3:43. Andra och sista gången: 5:28.
13. Vilken är din favoritjulsång?
Jag har tusen favoriter! Ave Maria, Deck the halls, Feliz Navidad, Little Drummer Boy, O Helga Natt osv osv
14. Vilken är din favoritplats?
Hemma. Varsomhelst hemma.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Linn skrev bland annat tunnelbanan och det är ungefär det enda jag kan tänka på just nu. Jag hatar att åka tunnelbana. Hatar att man ska åka tunnelbana exakt överallt om man är i Stockholm. Himla tur att jag är där cirka en gång var tredje år.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Ungefär där jag är idag. Hoppas på det. Fast barnen kommer ju vara tonåringar och livet kommer ju se annorlunda ut pga det.
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Spöken. Alltså, jag såg inga spöken men var livrädd för att jag skulle göra det. Denna rädsla har ej gått över, kan jag meddela.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
E och S, mina fruktansvärt roliga kompisar. Ni borde också vara kompisar med dem.
19. Hur stor är din säng?
Cirka 2 meter. På både längd och bredd. Ja, vi har en utbyggd 160-säng.
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
4 pga 4 personer i sängen. Jag har alltså enbart en kudde.
23. Hur många landskap har du bott i?
Två.
24. Vilka städer har du bott i?
Söderhamn och Uppsala.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Inte barfota i alla fall. Skor eller strumpor spelar ingen roll. Fast pratar man inomhus hemma hos mig – naturligtvis enbart strumpor (och inte skor, alltså).
26. Är du social?
Till viss del.
27. Vilken är din favoritglass?
GB Sandwich. Inte riktigt sant, men jag kommer inte på någon.
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Gino.
29. Tycker du om kinamat?
Svar: ja.
30. Tycker du om kaffe?
Ja! Tycker möcket möcket om kaffe.
31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe och Mivitotal. Perfekt kombo, har jag hört.
32. Sover du på någon särskild sida?
Sover alltid på vänster sida i sängen och ligger på vänster sida av kroppen.
33. Kan du spela poker?
Ja. Har spelat mycket nätpoker och var smått besatt ett tag.
34. Tycker du om att mysa/kela?
Nä, fy. Kul skämt.
35. Är du en beroendemänniska?
Jo. Det är jag.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ingemar Stenmark. Han känner jag skitväl. Min kusin fyller också på samma dag.
37. Vill du ha barn?
Har tre mycket efterlängtade barn.
38. Kan du några andra språk än svenska?
Är väldigt unik och kan prata engelska. Har även pluggat spanska, franska och ryska. Ryska var skoj, men jag minns i stort sett bara Privjet, kak dila? (Hej, hur mår du?).
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nix.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Bassäng eftersom jag är rädd för hajar (ja, även i Sverige). Gillar dock att vistas på stränder utan att bada.
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Just nu – smink.
42. Äger du dyrbara smycken?
Känner att den här listan skulle kunna vara formulerad av undersökande inbrottstjuvar. Men tji här, har inga dyrbara smycken whatsoever. Handlar uteslutande på KappAhl, JC och Gina Tricot.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Grey’s Anatomy. Har ni hört det förut?
44. Kan du rulla med tungan?
Jo.
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Den jag skrattar mest åt (med) pga rolig är E, aka Mossbergsfrugan.
46. Sover du med gosedjur?

Ofrivilligt, ja. Eftersom vi samsover i vår familj.
47. Vad har du för ringsignal?
Nån gitarrslinga som finns som ringsignal i iPhonen. Kan inte kolla vad den heter för den är ockuperad för tillfället.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nej.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En trä-på-armarna-filt.
50. Flirtar du mycket?
Flirtar typ aldrig.
51. Kan du byta olja på bilen?
Nej. Eller, skulle säkert kunna om jag satte mig in i det, men har varken körkort eller egen bil.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Se föregående svar.
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Håller på med ”Här ligger jag och blöder” av Jenny Jägerfeld, men kom liksom av mig.
54. Läser du någon dagstidning?
Nej.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Inte veckotidning, men månadsmagasin (varför det nu helt plötsligt blir magasin för att den ges ut månadsvis) – flera stycken. Älskar att prenumerera på tidningar!
56. Dansar du i bilen?
Dansar – nej. Sjunger – ja.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Säkert någon kunds namn eller andra detaljer i ett kundsamtal. Skriver alltså ner för minnets skull under samtalet, inte för att spara uppgifter.
59. När var du i kyrkan senast?
På storsonens avslutning i juni förra året.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Min lärare i franska och latin – Kerstin.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Vet inte. Har inte campat i vuxen ålder.

Kommentera

