Dags för lite skryt

Obs att detta inlägg kommer att bestå av skryt.

M och barnen brukar vara på badhuset flera gånger i veckan. Femåringen har varit den lite försiktiga, treåringen vildare än vildast. När vi började åka till badhuset varje vecka vågade Femåringen knappt röra sig i vattnet utan att krampaktigt hålla i mig eller M, trots att han bottnade. Treåringen var inte lika nervös, men å andra sidan var någon av oss tvungen att hålla i henne hela tiden eftersom hon vägrade puffar och inte nådde botten.

Idag när vi var upp på badhuset visade barnen mig att de numera dyker. Alltså kastar en ring ut i vattnet och dyker ner för att hämta upp den. Treåringen passade även på att hoppa från lägsta trampolinen. Visst får man skryta lite om sånt? Allra roligast är det ju trots allt att se den tidigare så nervösa femåringen vara som en fisk i vattnet. Hoppar i där han inte bottnar, simmar in till kanten, hoppar, simmar, hoppar, simmar osv osv osv.

Naturligtvis kan olyckan vara framma ändå, men det känns ändå tryggt att veta att de är vana vid djupt vatten och klarar av att simma kortare sträckor.

Så. Slut på skryt.

Och ja, jag har inte rört mig ens i närheten av lika mycket som barnen och är helt färdig. Skulle på riktigt kunna lägga mig och sova för natten nu. Om jag inte vore så hungrig, dvs. Lite god mat och ett glas rött på detta så somnar man ovaggad.

5 reaktioner på ”Dags för lite skryt

  1. Oj, skrev en lång kommentar men den bara försvann. Det jag ville säga var att du absolut får skryta! Duktiga ungar! 🙂

    Mina barn älskar vatten och hoppar och dyker på ett sätt jag aldrig skulle våga. Jag har själv vattenskräck och vill helst vara där jag bottnar. Skulle aldrig våga hoppa från en trampolin. Därför är det skönt att jag lyckats få barnen att våga. Som tur är har jag en man som gillar vattenruschbanor lika mycket som barnen så medans jag fegar på grunt vatten gör han dem sällskap i de lite mer våghalsiga lekarna. Kan rekommendera Leksand Sommarland! Det passar både stora och små.

    Ha´det bra!

    1. Ja, visst får man väl det? Jag gillar iofs att bada, men jag hoppar ju inte gärna från trampoliner och dyker och har mig. Är, ärligt talat, skitdålig på att dyka. Får bara kallsupar. 😉 Så jag håller med – jätteskönt att de lär sig trots att man inte är värsta vattendjuret själv.
      Kram!

    2. Och just det – Leksand Sommarland har vi pratat om i evigheter. Känns absolut som något som hela familjen kan tycka är roligt. Man ska bara få tummen ur också. 😉

Kommentera

