Feberyrar

I detta hem just nu: jag surfar, fyraåringen spelar spel på min mobil, femåringen och M spelar tv-spel. Kvalitetsumgänge när det är som bäst.

Ska vi uppdatera oss lite om mitt mående? Okej. Jag tror att jag har feber. Hej roliga period. Femåringen har precis tillfrisknat, fyraåringen har fortfarande feber och nu har eventuellt jag också feber. Minns ni att jag började äta värsta dopingkosttillskottet Mivitotal Sport? Ja? Sedan dess har jag varit sjuk två gånger! Man ska typ inte kunna bli sjuk när man äter det. Pga något som heter Liponsyra. Mivitotal Sport ersatte Mivitotal Flex som jag åt tidigare. Har cirka aldrig varit sjuk medan jag åt Flexen. Ändå räknas den som fjösigare än Sporten. Ni ba: gud, vad intressant, utveckla gärna ännu mera. Men nej, det ska jag inte göra.

För nu ska jag ta upp en grej som jag tänkte på igår när jag tittade på Private Practice. Varför är det aldrig så i verkliga livet att när vi vill säga något till någon så inleder vi det med att berätta en anekdot från vårt liv? Gärna vår barndom.
– Kalle, vet du? När jag växte upp bodde det en man på vår gata, bla bla bla. Bla bla bla bla bla bla bla. Så tror du att du skulle vilja hänga tvätten nu?
Det känns så trevligt på något vis. Om inte annat får man ju veta hur mycket som helst om varandra. Inget man kanske längtar efter att få veta. Men ändå. Och samtalen blir så sjukt mycket längre. Och man får höra sin röst skitmycket mera. Jag tror att vi skulle ha fred på jorden, ett totalt jämställt samhälle och bara allmän utopi på planeten då.

En reaktion på ”Feberyrar

  1. Haha, du är så rolig du! 🙂 Då måste det nog vara så att jag tror att jag går omkring i min egen lilla tv-serie för jag har ju förmågan att alltid prata för mycket innan jag kommer fram till det jag egentligen vill säga. 🙂

    För övrigt hoppas jag att den eventuella febern är snabbt övergående och att det bara är en trist tillfällighet att du faktiskt blivit sjukare trots superdupertillskottet. Äh, du ser hur jag omöjligt kan fatta mig kort. Jag som bara skulle säga: Krya på dig! 🙂

Kommentera

