På plussidan

Jag tittar på Dirty Soap på E!. En dokusåpa med skådespelare från vanliga såpor. Daytime dramas som Glamour och Days of our lives. Är pinsamt förtjust i serier som dem. De, om något, kan kallas mina guilty pleasures. Jag följer dem inte nu, av förklarliga skäl (jag jobbar), men om jag får chans att se ett avsnitt kollar jag mer än gärna. Man behöver ju inte direkt någon recap. Perfekt stänga-av-och-bara-glo-sysselsättning. Jag har tydligen stort behov av det.

I alla fall. Dirty Soap är därför – för mig – riktigt intressant. Eller underhållande är nog bättre ord. Älskar överhuvudtaget att se offentliga personer ur mer privat synvinkel. Sådan är jag.

Upptäckte nyss att Grey’s Anatomy börjar ikväll. Summa summarum av detta inlägg: rolig tv-kväll!

Bonus: har börjat läsa Allt jag säger är sant (av Lisa Bjärbo) och känner på en gång att jag gillar skarpt. Jag älskar språket och Lisa har en förmåga att skapa roliga karaktärer som man omedelbart gillar. Trettio sidor lästa och jag tvingade mig själv att avbryta där för att få dra ut på läsandet lite. Fint betyg.

Kommentera

