Thank you for the music osv osv

Blev ensam en stund så här på förmiddagen. Nyblivna tonåringen firar sin nya ålder med att sova länge och bara hänga i sitt nya rum (det var alltså överraskningen jag har slitit med – ett rum som passar en tonåring, helt enkelt). M och småttingarna på skridskoskola och jag, jag läser ikapp bloggar, kollar youtube-klipp, målar naglarna (ett underbart gammalt IsaDora-lack som man kan spana in i sminkbloggen senare, om man är intresserad) och bara njuter. Snart ska jag testa en ”ny” maträtt (ny och ny – panerad torsk, potatis och romsås efter recept i nåt ICA-blad) och spela musik för allt jag är värd. Älskar att få ägna mig åt att verkligen lyssna på musik och få sjunga ut som om det inte finns någon morgondag.

Så träffande skrivet av Mossbergsfrugan om detta. Vi har ju växt upp tillsammans, jag och hon. Bästa vänner i många herrans år. Och just det här musikintresset har vi delat. Spelat in blandband till varandra, haft sångkvällar med våra pärmar knökfulla av låttexter, spelat in oss på band på fyllan osv osv. Så galet roligt! Saknar så jag dör ibland, den här tiden då man faktiskt hade tid att bara hänge sig.

Nåja nåja. Desto mer uppskattar man de små stunder av musiklyssning man lyckas sno åt sig numera.

Kommentera

