Ja må jag leva osv

Ja, det är ju så att jag fyller år idag. Jag har därför drömt hela natten om hur alla, exakt alla, glömde bort min födelsedag. Det var inte bara det att folk glömde, folk ignorerade mig totalt. Grät kanske en skvätt och så där. Så det var med den känslan jag vaknade idag. Helt deppig.

Klev upp och fyraåringen började hoppa upp och ner och ropa ”mamma! mamma!”. Och så sjöng de för mig och fyraåringen avslöjade att jag inte skulle få något paket utan bara ett presentkort. ”Så att du kan köpa kläder”. Spänningen blev olidlig och så där.

Huvudsaken var ju dock att DE KOM IHÅG! Fick ett släng av bekräftelsebehov och loggade in på Fejjan, där grattisropen skallade. Jag ba: aaaah! Jag blir bekräftad, därför finns jag.

Så nu är jag riktigt glad. Har fått sovmorgon, presentkort, frukost och lite surftid. Det går ingen nöd på mig, kan man säg.

2 reaktioner på ”Ja må jag leva osv

Kommentera

