Immunförsvar efterlyses

I övrigt då? Jo, vi har fortfarande sjukstuga här hemma. Nu är det sexåringen som har insjuknat i feber och allmän eländighet. Jag är inte så himla kaxig heller för den delen, men jag har åtminstone inte feber. Hela veckan har förkylningen legat så där lite på lur. Rätt förkyld, men inte dunderförkyld så att man verkligen är sjuk.

Tills jag vaknade imorse. Halsen var som ett stort sår och näsan tvärtäppt. Trots detta åkte vi ut till ett köpcenter utanför stan och jag gick runt i affärer och hade mig. Väl hemma kraschade jag i soffan och har i stort sett legat här resten av dagen. Tack gode gud, för denna soffa! Den kom i helt rätt tid.

Men jag som igår såg framför mig en dag ute på gården med diverse nyttosysslor i vårsolen. Det lär ju inte hända imorgon heller. Tänker om och tänker mig en dag i… låt se… soffan kanske?

Kommentera

