Glad påsk skulle jag nog också skriva

Jag tänkte skriva något. Slå på stort och förära bloggen med några ord från dess ägare. Men nu minns jag inte vad det var. Det kan ha varit något om cyklar. Och det är vi nog jäkligt glada över att jag har glömt bort. Hur spännande liv lever man när cykling liksom välter hela tillvaron och gör en alldeles traumatiserad?

Jag ska på fest i helgen. Men det ska jag nog inte skriva så mycket om. Ska tydligen på någon fest hos en i gamla ”kompisgänget”, det där gänget man partade med på den gamla goda tiden. Det har ju inte hänt sen… den gamla goda tiden. Nu tänker jag bara – medan jag skriver detta – att jag egentligen inte vet om det är så att jag är bjuden. Men en har väl crashat fester förut. Jag har tydligen blivit 20 igen, så vem bryr sig liksom. Huvudsaken är väl att man får supa skallen i småbitar och får gå ut på krogen och vara cool på ett dansgolv.

Förra gången jag var ut var jag på ett ”vuxenkalas”, dvs. fest där jag var en av de yngsta. Nu ska jag på fest med jämnåriga visserligen, men ut på krogen bland alla dessa unga människor. Får väl kolla med tonåringen om han kan lära mig lite av den där ungdomliga, tuffa jargongen. Fåordig är den i alla fall. Så mycket har jag förstått. Man säger enstaka ord som ”grym”, ”värt”, ”ägig”, ”orka”. Det ska nog bli bra det här.

En reaktion på ”Glad påsk skulle jag nog också skriva

Kommentera

