Babbel pga prestationsångest

Hoppsan! Här städar man snuskrum, läser gamla Lunardagböcker, käkar godis, ägg och sill i godan ro. Bara för att kasta ett getöga på bloggen i mobilen och ba: [smileygubbe med gloögon]. Någon har uppenbarligen länkat till min blogg, för det väller in besökare här. Man tackar och bockar så hjärtligt, Hanna!

Just nu sitter jag i soffan och ”ska titta på Let’s Dance”. Det är så jag paxar vardagsrummet med stora soffan och stora TV:n. De andra bara: suck, då går vi någon annanstans. Och så plockar jag fram stora godispåsen och sitter med datorn och blippar. Så smart är jag.

Stora godispåsen är för övrigt barnens påskäggsgodis. Det som jag ska dela upp i äggen ungefär nu. Fast jag glömde äggen i köket och sitter så himla skönt just nu. Så jag passar på att äta lite för att samla energi.

Om någon har fastnat vid *snuskrum* och funderar över om vi har någon typ av S/M-rum i detta hus, så nej. Det är Det Bortglömda Rummet som nu ska städas och bli barnens lekrum. Det kallas snuskrum pga alla döda malar, spindlar och andra små kryp som har bott där hittills. Följer man mig på Instagram har man fått se före-bild och en enbitpåvägen-bild. Samt ett och annat fynd. Möcket intressant.

Kommentera

