När ens bästa inte är gott nog

På Barnens Hus igår.
Barnen ba: Åh mamma! Sådana där ballonger som man kan göra figurer med!
Min inre cirkusartist ba: Ja! Vi köper!

Gott råd: Gör. Det. Inte. Jag upprepar: GÖR. DET. INTE!

Aldrig har jag skådat sådan besvikelse i mina barns ögon. Det är skitsvårt att göra figurer. Det närmaste jag kom var någon typ av hatt. Barnen var måttligt imponerade. Gör en hund! Gör ett svärd! Gör en delfin! Man bara: *trixar lite* *svetten rinner* Men de vägrar försöka tänka Picasso om det hela!

Galet jäkla skitont i händerna får man också pga knyt av ballonger storlek XXXXS. S som i smal. Med ett L. Rakblad kan man också kalla dem.

Gissar dock att det där ”ALDRIG MER!” är lite som med alkoholen. Man minns det tills den inre cirkusartisten vaknar igen.

Kommentera

