Mirakelskor önskas

Och snön den bara vräker ner. Alltså, det är inte ovanligt att det snöar i april, jag vet. Men den här typen av väderbakslag är så himla tråkiga när snön har försvunnit för länge sedan.

Men ja, väder är ju otroligt roligt att både skriva och läsa om. Eller möjligtvis inte. Ska vi prata om det här med träning istället kanske? Det här att Johanna tipsade om ett par träningsskor från Reebok som hälften av Sveriges bloggare numera har införskaffat och därför tränar som aldrig förr. Jag. Måste. Ha. Dessa. Skor! Jag. Måste. Börja. Träna. Igen. Det är lite roligt att jag alltid lägger till ”igen” för att få det att låta som att jag egentligen är extremt aktiv människa som alltid har tränat och har hamnat i litenliten svacka bara. Det ännu roligare är att jag faktiskt ser mig som en sådan människa. För att jag i min ungdom tränade rätt flitigt. ”I min ungdom” är ungefär fram till jag blev gravid med äldsta sonen vid 23 års ålder. Det är cirka fjorton år sedan. Och det här har jag skrivit om rätt nyligt, så jag behöver inte gå in mer på det.

Nu är det snart maj och jag har varit medlem på gymmet sedan 1:a februari. Nu är jag ju inte sjuk längre, så nu kan jag ju faktiskt träna. Men blir det av? Nix. Jag måste få in en rutin. Och jag tänker mig att den rutinen liksom tar fart när införskaffar Skorna med stort S. Snart så.

2 reaktioner på ”Mirakelskor önskas

  1. Yes, bara köp! De är ASGRYMMA. Har alltid hatat att träningsskor känns så klumpiga, och så hittade jag de här. Helt lätta och bekväma och smidiga. Köp så kan du inte låta blir att träna sen 🙂

Kommentera

