Work with me, satans väder!

Jag klagar på mycket nu som jag inte brukar klaga på. Vädret till exempel. Jag är egentligen emot det här att deppa över väder eftersom ingen kan påverka det. It is what it is liksom.

MEN. När ens barn fyller år denna vecka och man planerar utomhuskalas pga möcket lämpligt, då blir man ganska less på allt regn och de låga graderna. Allra helst eftersom denna vecka skulle bjuda på VÄRMEBÖLJA! Enligt förståsigpåarna. Dessutom har denna vecka (alltså slutet av april) bjudit på sommarvärme de senaste tre åren. Förrförra året satt vi ute på altanen i shorts. Förstår ni – SHORTS!

Och ja, man kan resonera så att då får man väl vara jäkligt glad över det då. Att vi har fått tre soliga, varma födelsedagar. För senast man kollade var april inte en sommarmånad osv osv. Men nu vill jag inte vara snusförnuftig, jag vill klaga. Ge oss lite fakking sol och värme!

3 reaktioner på ”Work with me, satans väder!

  1. Ja, den där värmeböljan det pratas om verkar långt borta nu tyvärr. Vädret gör lite som det känner för och nu verkar det vara på rätt pissigt humör kan man lugnt påstå. 😉

    Hoppas kalasandet går att genomföra på annat sätt!

    Kram!

    1. Ja, vi får skjuta på det, helt enkelt. Trist, men sant. Cirka tjugo ungar inomhus går ju inte, och det känns tråkigt att sålla bort barn pga dåligt väder. Så vi håller tummarna att första helgen i maj bjuder på sol och värme.
      Kram!

  2. Jag litar inte på meterologer. Alls. Jag förstår att deras jobb är jättekomplicerade och vädret gör som det vill i alla fall, och rapporteringen av pågående väder klarar de fint, men så fort det gäller förutsägelser är de ungefär lika pålitliga som horoskop… ;p

Kommentera

