Vem var det gick och gick och aldrig kom till IKEA?

Jag har tjatat ihjäl mig om detta på jobbet, så om du är min kollega sluta läs ungefär här. <—

Idag åkte M till IKEA utan mig. Förstår ni? U T A N  M I G. Antiklimaxen när detta sjönk in. Det var nämligen meningen att M skulle hämta mig direkt efter jobbet och så skulle vi ”blåsa iväg” lite snabbt till Valbo. Men så kläckte M idén att han skulle göra det på förmiddagen istället (när jag jobbade då) och fastslog att så fick det bli. Ni förstår det där att gå från IKEA-besökspepp till att inse att man skulle få lämna över hela alltet till någon annan? Som dessutom hatar allt vad IKEA heter. Besvikelsen.

Som lite bakgrundsinfo kan jag dessutom berätta att jag cirka aldrig åker till IKEA. IKEA är enda anledningen till att jag överväger att skaffa körkort pga är sjukt ledsen över att behöva vara beroende av att någon annan också ska dit och har plats för mig och mina inköp. Kollektivtrafik, ja. Men nej, inte med massa fulla IKEA-kassar. M hatar som sagt IKEA och går enbart med på att åka dit om vi absolut måste. Och ja, det är underförstått att jag älskar IKEA. Älskar innerligt.

Men jaja, jag är inte den som är långsint. Nu har vi nytt vardagsrumsbord, nya bokhyllor till alla barnens rum samt en lampa till småttingarnas sovrum. M åkte hemifrån 9, var framme i Valbo vid 10 och hemma igen vid 11:30. Ingen tid gick till spillo där, kan man säga. Enkel matematik säger att han gjorde IKEA på en halvtimme. Han åt inte ens lunch där! Känner mig lite skadeglad över detta.

2 reaktioner på ”Vem var det gick och gick och aldrig kom till IKEA?

Kommentera

