Lite kluven

Veckan har varit mycket blandad, måste jag säga. Roliga grejer blandat med mindre roliga grejer. Lite misstänker jag att mitt humör har påverkat en hel del och att allt som var mindre roligt kändes avgrundsdjupt tråkigt. Nu har jag däremot köpt Mivitotal igen och hoppas att det vänder. Trots det fantastiskt roliga beskedet i fredags har jag känt mig lättirriterad och så där jobbigt rastlös i kroppen. Allmänt missnöje, kan man säga. Börjar känna mig frustrerad över att det aldrig händer något utöver det vanliga i mitt liv. Samtidigt som jag faktiskt har kastat mig lite huvudstupa in i saker jag aldrig trodde att jag skulle göra. Kan ju bero på denna frustration iofs. Att jag inte tänker efter före, utan bara gör. Det är bra för mig. Utmanar mig själv, utan att egentligen vara medveten om att jag gör det.

Den nya uppgiften på jobbet ger ju en del sådana möjligheter. Nu blev jag tvungen att tacka nej till två saker som jag visserligen ville gömma mig i en grotta någonstans långt ute i skogen så fort jag tänkte på – men att de inte blir av beror helt och hållet på att jag inte hade möjlighet pga familjen. Jag tackade faktiskt ja till att börja med! Och kände att jag verkligen ville trots nervositet. Bara en sådan sak. Älskar verkligen de saker som händer på jobbet just nu.

Ändå är jag så där jobbigt rastlös i kroppen. Vill att det ska hända fler saker. Eller så är det en otålighet pga att jag vill att saker ska hända NU och inte ligga i framtiden. Oavsett hur nära i framtiden de egentligen ligger.

Kommentera

