Jag på resande fot

Jag har varit bortrest och glömde lite bort att bloggen funkar även i andra städer. Den där nya uppgiften på jobbet innebär att jag ibland får åka iväg på diverse grejer och stå i en monter för att svara på frågor. Det här var min första gång så en var inte helt avslappnad direkt. Innan. Väl på plats däremot var det Så. Jäkla. Roligt. Att prata med kunder i telefonen tycker ju jag är himla roligt, men att få ett ansikte till rösten och få mera ”personlig” kontakt var tusen gånger roligare. Om jag ska vara helt ärlig hade jag en hel del tvivel innan jag åkte. Tänkte att det kanske var lika bra att kliva av den här uppgiften. Kalla fötter, kan man säga. Men nu vill jag göra det här så ofta jag bara kan.

Hursomhelst.

Första dagen var vi i Norrköping. Hur jag inte kunde koppla ihop staden med fina Petra, det var ju helt korkat. Jag vet ju så väl att hon bor där! Så det var ju en himla tur att jag twittrade ut min kärlek till fantastiska Norrköping, så att Petra såg det och insåg att vi befann oss i samma stad. För vet ni vad – vi sprang på varann på stan! Oddsen för det! Vi hade alltså inte hunnit bestämma någon träff, utan vi bara möttes på gågatan. Vi hade precis gått ner mot stan och jag hade fullt sjå att hålla koll på vilka affärer jag skulle shoppa i – när hon bara stod där! Att träffa någon man har känt så länge på nätet (sen början på 2000-talet?) men aldrig har träffat IRL, möcket märklig känsla. Så himla roligt, men också rätt overkligt. Pga nervositet över min första mässa och det surrealistiska i att springa på Petra så där, var jag nog ganska babblig och osammanhängande. Men Norrköping är ju ungefär Sveriges vackraste stad (vilket jag borde ha vetat redan mtp Petras fina bilder) så det var ju inte sista gången jag var där. Nästa gång ska jag vara mera sansad.

Kommentera

