Sjukbabbel

Idag är jag så egocentrisk att jag har suttit i flera timmar och läst i min egen blogg. Den är ganska rolig stundtals, om en får säga det själv. Hursomhelst. Det slog mig att jag inte vet om jag någonsin bekräftade att jag har fått tillbaka min gamla tjänst. Eller fått tillbaka och fått tillbaka. Jag har fått en likadan tjänst som jag hade förr i tiden. Ja, skitsamma. Är i alla fall möcket glad över detta. Möcket möcket glad.

Jag har exakt fyra veckor kvar att jobba på min nuvarande tjänst. Fast ska även ha fem utspridda veckors semester innan jag börjar på min nya tjänst. Enkel matematik säger alltså att jag börjar om nio veckor. Overkligt. Så konstigt att komma till jobbet, gå en extra trappa upp och sätta sig vid ett skrivbord och ba: hur länge ska jag jobba här då? Och så vet ingen! För det är tills vidare! Galet.

Annat ämne: det är ibland fint att vara sjuk och bli lämnad ensam hemma. Idag har jag bara legat och slöat i soffan, lyssnat på musik och internettat. Om jag bara kunde sluta hosta skulle livet nästan kännas fulländat.

Kommentera

