Är ett latarsel

M och barnen drog iväg till stranden denna mulna dag och jag anmälde mig frivilligt att stanna hemma och städa. Detta hem har varit så jäkla äckligt de senaste veckorna. Igår tog jag till och med kort för att visa hemmet i semester mode (<– sista ordet läses på engelska). Förra gången jag skulle visa hemmet i ostädat skick fick jag lite bakläxa på att det inte var riktigt ostädat. Av mig själv då. För jag kunde inte låta bli att plocka undan det värsta. Hursomhelst. Får se när jag orkar lägga upp de riktigt ostädade bilderna. Alla ba: HERREGUD, VI KAN INTE BÄRGA OSS!!11!

Jag har nu gjort det värsta misstaget ever när man städar – jag har satt mig ner och druckit kaffe. Nu kan jag inte resa på mig igen. Note to self: sätt dig aldrig aldrig aldrig aldrig ner när du är inne i the städ zone. Jag har ett småbarnsrum att städa och det kräver fokus och engagemang och ett starkt psyke. Har ingetdera i detta ögonblick. Men en kan alltid låtsas att en tänkte att det är dags att de börjar städa undan efter sig själva. Spela ”bra förälder”-kortet och så där. Låter möcket bra just nu faktiskt.

En påtår kanske?

En reaktion på ”Är ett latarsel

  1. HERREGUUUD – jag kan inte bärga mig!!!! 🙂
    Seriöst alltså, jag vill se! 😉 Tvivlar på att du kan toppa vårt hus i ostädat skick! (Fast just nu är det oerhört välstädat. Så himla underbart!)

Kommentera

