Öppet brev till herre med hund

Nästan varje morgon när jag cyklar till jobbet blir jag tvungen att utsättas för en herre med en hund i skitlångt koppel. Skitlångt. Detta är ett meddelande till honom:

DET GÅR INTE ATT CYKLA GENOM (ÖVER/PÅ/WHATEVER) ETT KOPPEL! Det innebär att DU MÅSTE SE TILL ATT DET FÖRBANNADE KOPPLET INTE LÖPER TVÄRS ÖVER HELA JÄVLA CYKELBANAN! OCH! Sluta titta på mig som att det är JAG som är idioten. DESSUTOM! Jag vill inte skada din hund så KAN DU VARA LITE RÄDD OM HEN?!

Tack för ordet. Ursäkta skriket. Djupa andetag. Djupa andetag.

En reaktion på ”Öppet brev till herre med hund

  1. Du kan inte liksom tvärstanna cykeln nästa gång och utbrista att ”Oj, nu körde jag nästan rakt in i kopplet. Vilken tur att jag hann stanna innan jag eller hunden skadade oss. Du kanske ska korta kopplet lite när du går vid/på en cykelbana!” Typ så. 🙂

Kommentera

