Lite deppig

Att jag inte var lite mer envis där i mars (eller när det var) när man släppte biljetterna till Springsteen-konserterna. Jag vill alltid åka, ekonomin spelar ingen roll, det löser sig osv osv osv. M däremot är mer praktisk. Han tyckte att Göteborg och Ullevi blev för stor grej med boende och resa och hela alltet. För dyrt, helt enkelt. Han tycker vi har sett Springsteen så ofta och den senaste skivan var väl så där osv osv osv.

Men så här är det: man kan inte se Springsteen för ofta. Det är alltid värt att lägga ut de pengarna att köpa biljett, åka tåg, bo på hotell för att få se en konsert med honom. Det finns ingen som kan mäta sig med honom live. Så är det bara. Men jag kände väl att det inte var läge att tjata där och då och således blev vi utan biljetter.

Gissa vem som nästan grämer sig mer än mig nu? Japp. M.

Därför lurade han mig att tro att vi skulle ta bilen ner till Göteborg idag, direkt på morgonen, och bara chansa på att vi skulle få tag i biljetter. Jag var inte sen att haka på, om en sär. Åtta timmar i en bil, chansa på att få tag i (falsk?) biljett och sedan åtta timmar i bil hem igen. Jag hade gjort det. Kanske för att jag inte har körkort och inte skulle behöva köra, iofs. If there’s a will, there’s a way liksom. Vi gört! Men nä. M fantiserade bara och vi är kvar hemma. Jag hade nöjt mig med att få vara i Göteborg, kan jag säga. Bara känna av stämningen och jag hade gladeligen stått utanför Ullevi och lyssnat. Men men.

”Nästa gång, då åker vi garanterat”, lovar M. Jamen, vadå ”nästa gång”? Vem vet ens om det blir en ”nästa gång”? Jaja, det visar sig. Jag känner mig lite som en tjurig femåring just nu. Det här var definitivt sista gången jag struntade i att försöka få tag i biljetter.

Kommentera

