Veckan so far och så

Jag förstår att ni sitter som på nålar och undrar vad jag pysslar med på min semester. Jag ska berätta lite nu.

1. Jag tittar på tv-serier. Jag har ganska nyss upptäckt det här med att man kan titta på tv-serier som inte nödvändigtvis går på tv. Helt crazy. Hanna tipsade om Bunheads och Hart of Dixie och eftersom jag verkligen gillar den typen av tv-serier tog jag tipsen till mig och började kolla ikapp. Båda serierna handlar om storstadstjejer som hamnar i en småhåla av olika anledningar. Bunheads är lite mer åt det komiska hållet, i dansmiljö. Hart of Dixie lite mer åt dramahållet, i ”läkarmottagningsmiljö”. Eller ja, båda serierna handlar egentligen mest om livet i småhålan, men med dans och läkarmottagning som bakgrund. Liksom. Nog babblat. Jag gillar dem skarpt och blir smått besatt. Häromkvällen när M fick åka ut på larm och var borta hela natten kollade jag ikapp 7 avsnitt av Hart of Dixie. De är ca 40 minuter långa. Men säsong 1 består av 22 avsnitt, så jag måste ligga i nu. Hart of Dixie har förresten börjat visas på Kanal 5 på tisdagar kl 20. Två avsnitt har visats, så hoppa på  nu! Eller nästa tisdag då. Om du inte vill kolla på datorn då.

2. Igår tog jag med mig småttingarna till Gävle. Inga speciella planer så förutom att gå på BR (barnens dragplåster) och H&M/Åhléns/DinSko/osv. Jag hade spenderarbyxorna på mig, men handlade mest åt barnen. Sådant som vi föräldrar kan glädja oss åt pga känner oss osjälviska och givmilda. Shoppade enbart smink och sminkrelaterade saker till mig själv. One track mind osv osv. Barnen var i alla fall hur nöjda som helst att knalla runt bland affärer med modern. Lite Mackedonk, lite glass och så emellanåt och livet lekte. Och det skriver jag helt utan ironi. M frågade dem om det hade varit spännande och de svarade ”jaa-a!”. Där ser man. En shoppingdag med modern är spännande. Nu kan ju tågresa och alla inköp ha lite med saken att göra. Men ändå!

3. Idag ska vi träffa kompisar! K O M P I S A R ! Ord är liksom överflödiga här.

4. Har även lovat barnen att vi ska gå på bio den här veckan. Är alltså inte fullt så lat som jag hade planerat att vara. Det känns som att mitt semesterprogram inte är helt urtråkigt. Men de överlever nog.

3 reaktioner på ”Veckan so far och så

  1. Nu har jag kollat på 3 avsnitt av Hart of Dixie i hopp om att det skulle vara en bra serie, men alltså….nääääe! Jag fixar inte riktigt den onaturliga dialogen/karaktärerna. Konstigt nog älskar jag Gilmore girls och dn serien är ju egentligen lite lik Hart of Dixie….men nä. Jag lyckas visst inte alls bli ”besatt” som du. 🙂

    1. Nämen, den som är så bra. Jag är ju en sucker för serier/filmer/böcker som handlar om par som vägrar fatta att de vill ha varandra. Men du kanske inte har kommit så långt i serien än? Men smaken är ju som baken. Jag älskade Bridesmaids också som du verkligen inte alls tyckte om. 😉

      1. Jamen jag brukar också gilla den typen av handling så jag hyste visst hopp om Hart of Dixie. Men jag tycker manusförfattarna har missat för vissa repliker är verkligen direkt från tönthumorträsket (och det var väl det som även gjorde att jag direkt HATADE Bridesmaids. 😉

        Men, men….jag är ju egentligen mer förtjust i serier som Lost, Heroes, Supernatural, Vampire diaries, Cityakuten, Tredje skiftet och sånt. 🙂

Kommentera

