Semesterliv

Igår tog jag tag i det där med att ha tråkigt. Gud så tråkigt vi hade! Eller, grejen var den att vi faktiskt inte hade det. Trots att vi i stort sett inte gjorde någonting. Jag tittade på Hart of Dixie och barnen lekte med Lego. Lego är världens bästa leksak! Jag älskar Lego. Dels är det kreativt och utmanande, dels håller det barnen sysselsatta i evigheter. Evigheter, I tell you! För först går de igenom den kreativa fasen och skapar. Och de kan skapa vad de vill! Därefter väntar leken.

Faktum är att vi i stort sett skulle kunna skrota alla andra leksaker i detta hus och enbart behålla Lego (och möjligtvis dockvagnen och dockorna så att de kan leka mammapappabarn [eller pappapappabarn eller mammamammabarn] – också mycket populär lek i detta hus). Och gudarna ska veta att vi skulle behöva skrota cirka alla leksaker i detta hus eftersom vi knappt får plats själva i det.

I alla fall. Nu har jag tittat färdigt på första säsongen av Hart of Dixie. Nästa avsnitt kommer inte förrän i oktober! Rätt bra för mig dock, eftersom jag blir helt besatt. Ungefär som när jag ägnar mig åt att läsa böcker. Jag kan inte tänka på något annat och vill bara läsa, läsa, läsa. Att ha en tv-serie tillgänglig whenever jag vill och kan titta är lite smått ”farligt” för mig. Så nu ska jag vila från tv-serier några dagar (tills nästa avsnitt av Bunheads kommer).

Har så himla spännande semester!

Kommentera

