En till vecka då…

När en jobbar tycker en att kl 9 är mitt på dagen. Jag kan dock meddela att kl 9 på ingalunda vis känns som mitt på dagen när en har semester. Som jag fick stressa imorse för att hinna iväg till frisören till kl 9! Men jag hann, håret är snaggat (nåja, mera jämnt i alla fall), blekt och tonat och jag är hemma igen. Dödstrött. Så trött att det känns som att det enda jag vill göra är att sova. Barnen har en massa önskemål och jag ba: ja, fast nä. Om ni leker lite så sitter jag och glor en timme eller två? Ja?

Vet ni vad jag gör? Längtar till hösten. Alltså, till det är höst på riktigt. Inte detta höstlajv som vädret sysslar med. Utan när det faktiskt är höst och folk har insett och accepterat det faktumet och gått vidare med sina liv. När man får klä sig i varmare kläder, ha på sig stövlar (med klack, ej gummi-) och när luften är krispig och löven är vackrare än någonsin. Den tiden. Jag är inte bra på de här övergångsperioderna då det varken är höst, vår, sommar eller vinter. Det är liksom ingenting och man bara går och väntar. Jag hatar att vänta. En nackdel med att ha semester sent. För nu känns det som att jag bara går och väntar på att få börja jobba igen. Jag ska bara ta mig igenom denna semesterperiod. Ni hör väl? Smått deprimerande.

I alla fall. Jag må vara trött och smådeppig, men jag luktar så. jävla. gott. Älskar komnyssfrånfrisören-doften! Vill ligga med mitt hår! Dagens positiva grej.

 

Kommentera

