Babysteps

Det är knappt jag vågar berätta det här, för jag är rädd att lägger av då. Men vet ni vad jag har börjat med? Varje morgon stegar jag in i vardagsrummet det första jag gör och väcker kroppen med lite övningar. 3 x 20 situps, 50 ståraktupplutaåtsidanochnuddautsidanpåknät, 20 utfall, 2 x 20 ståraktupplutakroppenframåtlyftenabenetbakåt, 20 ”smala” armhävningar, 20 ”breda” armhävningar. Stretch stretch. Färdig! Det tar cirka fem minuter och känns så himla skönt. Det är inget jag tror kommer förändra min kropp radikalt, naturligtvis, men det är mest för att kroppen ska vakna och förhoppningsvis få lite träningslust igen. Plus att det alltid är bättre att röra sig lite än att inte röra sig alls.

Jag vill så gärna börja springa. Jag vet att jag tycker om det när jag väl börjar. Men det är denna förbannade jävla rädsla som gör att jag inte kommer ut. Eller så skyller jag bara på den. Jag har faktiskt tänkt att jag ska ta med mig barnen (värsta bodyguardsen liksom). De cyklar, jag springer. Ja, one of these days. Jag måste ju testa mina nya skor! De står helt oanvända i skohyllan och samlar damm. Skandal! Har inte ens tagit en promenad i dem.

Hursomhelst. Nu ska jag sluta deppa över detta och glädja mig över det lilla jag faktiskt gör. Och! Över att jag ska få träffa kompisar idag! Mina kompisar!

3 reaktioner på ”Babysteps

Kommentera

