Förvillande lika?

Namn som jag hela tiden blandar ihop:

Ellen och Elin – min dotter heter det ena namnet och en av mina bästa kompisar heter det andra namnet. Möcket förvirrande. Dock inte så konstigt i och med att de innehåller typ samma bokstäver osv.

Håkan och Göran – ganska otippat, eller hur? Jag. Kan. Inte. Skilja. På. Dem. Alla som heter Håkan vill jag kalla för Göran och vice versa. Förutom min farbror som heter det ena namnet. Han får alltid heta rätt namn. Bra av mig. Alla andra däremot – förvirring.

I övrigt är jag ganska duktig på namn. Jag minns ofta vad folk heter och är bra på att koppla ansikte till namn och så. Alla ska ju ha någon talang.

Kommentera

